Dag 13 – Det här stör jag mig på

 
Här kommer en lista på 10 småsaker jag stör mig på:
 
1. Bilder på facebook på t.ex svältande barn där det står typ "Gilla bilden och stöd barnen till ett bättre liv". Hallå, var blev logiken av?! Det kan väl ändå inte finnas folk som på ALLVAR tror att några "gillningar" på facebook skulle kunna rädda livet på några svältande ungar? Det är bara korkat...
  
2. När folk använder "förkortningar" hela tiden när de skriver. Det kan se ut ungefär såhär:
"Vrf e de nt ngn som vill följa me t stan ida? Ja vill ju nt åka själv!" 
Ja, ni fattar vad jag manar va? Riktigt jobbigt att läsa!
 
3. Folk som hela tiden lovar saker men aldrig håller vad de lovat. Finns det något värre?
 
4. Folk som går långsamt framför en när man har bråttom. 
 
5. Alla spelinbjudningar på facebook. Behöver jag säga mer?
 
6. Att ingen vågar ta översta tallriken i matsalen. OMG, TÄNK OM DEN ÄR RABIESSMITTAD!?
 
7. När någon säger: "Inte för att vara taskig, men..."
Det låter inte mindre taskigt för att man säger så, snarare tvärt om!
 
8. Småtjejer som är typ 8 men sminkar sig och klär sig som om de var 18.
 
9. Folk som överdriver taggandet på instagram. Ungefär såhär:
#me #girl #model #cute #sexy #swedish #summer #sun #bikini #beach #face #smile #body #thin #fitspo #healthy #thinspo #love #instagramtagsdotcom #like4likes #followforfollow #photooftheday #picoftheday #instadaily #beautiful #sweet #hot #bestoftheday #follow #instatags #webstagram #sky #nofilter #fashion #followme #fun #teamfollowback #picstitch #tbt #jj #igers #instagood #tweegram #happy #tagsforlikes
Störigt? Ja! Onödigt? Ja!
 
 10. Folk som stör sig på en massa onödiga saker. Alltså borde jag störa mig på mig själv just nu. Bra där Josefin. Hmm... Jag stör mig alltså på att jag stör mig på de som stör sig på saker jag inte stör mig på.
Eller något. 

Kommentarer
Postat av: Petra Zöger

Håller fullständigt med dig! Speciellt alla #taggningar på instagram, blir galen! Haha =D

2013-01-13 @ 16:12:39
URL: http://petrazoger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0